Wepchnę się tu na chama bo ULF to dzieło konsorcjum SGP i Siemens :)
"Siemens oferuje wagon oparty o założenia produkowanego już od kilku lat (2 prototypy uruchomione w 1995r, seryjna produkcja od 1998r.) w zakładach Siemens Traction Systems w Wiedniu tramwaju typu ULF 197 (wiedeński typ A/B), za niebotyczną jak na polskie warunki cenę 172,9 mln zł. Wagony ULF A są pięcioczłonowe, ośmiokołowe (ULF B siedmioczłonowe, dwunastokołowe), całkowicie niskopodłogowe (podłoga znajduje się na wysokości 180/205mm). Tak niska podłoga jest związana z bezwózkową konstrukcją pojazdu - koła wraz z silnikami i aparaturą znajdują się w szafach w strefie przegubów, co znacząco zmniejsza szerokość przejścia a także pojemność całego wagonu (wiedeński ULF B przy długości 35m pomieścić tylko 198 pasażerów, w tym 66 na miejscach siedzących). Producent oferuje zaledwie 24-miesięczną gwarancję na nowy tramwaj. Wiedeńska fabryka Siemensa jest najbardziej doświadczonym producentem tramwajów spośród całej trójki oferentów - od kilkudziesięciu lat dostarcza wagony dla Wiednia (kilkaset wagonów typów B i E), wyprodukowała już także 150 wagonów ULF A/B i ma zamówienie na kolejne 150 wagonów, problem jednak w tym że zgłoszony tramwaj nie spełnia warunku przetargu dotyczącego długości pojazdu (warunek ten wynika z rozporządzenia Ministerstwa Transportu)."
(ogłoszenie z przetargu Tramwajów Warszawskich)
Wagony tego typu jeżdżą we Wiedniu i Oreadei (Rumunia)
 RUMUNIA - OREADEA
 WIEDEŃ
FILMIK: http://www.youtube.com/watch?v=3KzCSQfY … re=related
|